शहर डायरीः खाेइ प्रेमललवा ? खोइ बसन्ती ?

रामचन्द्र श्रेष्ठ

ती फेरि सडकमा आए । अब यो सडक तिनको रहेन । तिनीहरू हिन्हिनाउँदैरवाफले दौड्न पाएनन् । ती त भौतारिरहे । खानाको खोजीमास्पर्शको खोजीमाबासको खोजीमा ।

नेपालगञ्ज, सुर्खेत राेडमा अटाेरिक्साको ताँतीबीच डाेरीसँगै दाैडिरहेकाे एक खच्चड । 


म निस्केको थिएँ धम्बोजी चोक जान भनेर । रातको ९:३० भइसकेको थियो । थाहा पाइसकेको थिएँ नेपालगञ्ज ११ बजेसम्म खुल्छ भनेर । होटलमा फर्कनलाई समयको कुनै बन्देज थिएन । नेपालगञ्जमा खुलेका क्यासिनोहरूका कारण होटलहरू रातीसम्मै खुला रहँदा रहेछन् ।

निस्केको त थिएँ धम्बोजी जान भनेर । उताबाट एउटा अटो आयो । भरिभराउ थियो । एउटा सीट रहेछ रोकें । अटोवालाले कहाँ जाने भनेर सोध्दा मुखबाट बागेश्वरी चोक पो आइदियो । मैले धम्बोजी बिर्सिसकेछु । शायद अटो पर्खिदैं सडकमा हिंड्दा बागेश्वरी मन्दिरबारे सोचिरहेको पो थिएँ कि अटोले बागेश्वरी चोकमा झारिदियो । म त सेकुवाको खोजीमा पो निस्केको थिएँ । कहाँ मन्दिरको चोक ? कहाँ सेकुवा फुल्कीचाट र बदाम सेकका ठेलाहरू थिए । चोकमा मान्छेहरूको राम्रै उपस्थिति थियो । बदाम सेक खाँदै सेकुवा पाउने चोक सोधे । फेरि धम्बोजी सम्झिएँ । अर्को अटो चढें धम्बोजी जान ।

धम्बोजीमा ठेला थिएन । अटोवाला केटोले बिपी चोकमा पाइन्छ भन्यो । त्यहाँ केही ठेलाहरू थिए । मेरो अपेक्षाविपरीत सेकुवा भने पनि तेलमा तारेको रोष्ट नै रहेछ । यहाँ आगोमा सेक्ने सेकुवा नहुँदो रहेछ । केही लिइवरी त्यहीं अटोमा नै होटल फर्किएँ ।

अटोवाला केटो बर्दियाको थियो । ६ महिना अघि नेपालगञ्ज आइपुगेको । एक लाख ३३ हजारमा सेकेण्ड ह्याण्ड अटो किनेको रहेछ । यो पैसामा उसले अटोसँगै सपना पनि किनेको छ । यहीं अटो चलाएर परिवार पाल्ने सपना देखेको छ । रयो शहरमा यस्तो सपना ११ हजार जतिले देखेका छन् । नगरपालिकाका कर्मचारी भन्दै थिए जम्मा ४ हजारमात्र दर्ता छन् ११ हजार जति अटो चल्छन् ।

नेपालगञ्जको मुख्य सडक ओगटिरहेका अटोरिक्साहरू

नेपालगञ्जको अर्को नाम नै अटोगञ्ज हो भन्दा हुन्छ । जहाँ पनि जति बेला पनि अटो रिक्सा पाइन्छन् । बाटोमा ठूला माइक्रो बसहरू हिंडेको दुर्लभ दृश्य रहेछ । अटोको पुरै साम्राज्य चल्दो रहेछ ।

अनि टाँगा नि नेपालगञ्जको परिचय त टाँगा पो हो । टाँगा के उही प्रेमललवाको टाँगा जसलाई बसन्तीले तान्ने गर्थी । नेताज्यूको विजय र्यालीमा उलार भएका कारण बसन्तीको निधन भयो । क्षतिपूर्तिका लागि प्रेमललवा काठमाडौंको यात्रा गर्छ । विकृत राजनीतिले उसलाई कहाँ चिन्छ र कहाँ उसले क्षतिपूर्ति पाउँछ र 

काठमाडौंबाट फर्कदाँ प्रेमललवासँग उदासीबेचैनीनिराशा र रित्तो खल्तीमात्र थिएन । एउटा बोध थियो । यस्तो बोध कि उसले जीवन चिनेको थियो । उसले एउटा ठूलो पाठ सिकेको थियो । उसले थाहा पाएको थियो कसरी उ र उ जस्ता मान्छेहरू मेनरोडबाट सुर्खेत रोडकोरियनपुरवा हँदै परसपुरसम्म धकेलियो । यो बोध नै उसको परिवर्तन हो ।

नेपालगञ्जको मुख्य बजारक्षेत्रको एक गल्लीमा एकपछि अर्काे गेरू र हरियो झण्डा । 

गेरु र हरिया झण्डाहरू घरघरमा टाँगिएका त्रिभुवन चोक वरपरका गल्लीहरूमा डुल्दै गर्दा बि.पी. अस्तु र मैले प्रेमललवालाई सम्झिरहन्छौं । नयनराज पाण्डेको यो फुच्चे उपन्यासिका (लामो कथा) ‘उलार’ केवल सामयिकता वा विकृत राजनीतिको चित्रण मात्र होइन प्रेमललवाको बोध हो । उसमा आएको परिवर्तन हो । उसमा पलाएको विद्रोही चेत हो । यहीं विद्रोही चेतले एकातर्फ उसले यौन कर्ममा बाध्य पारिएकी द्रौपदीलाई अपनाउने र अर्कोतर्फ कुनै नेताको भारीले अब उलार हुन नदिने अठोट गर्छ । पाण्डेको उलार यहीं दार्शनिक उठान कै कारण दीर्घजीवी बनेको हो । जब सामयिक चित्रणले दार्शनिक उचाई प्राप्त गर्छ कृति सामयिकताबाट शास्वतताको यात्रा लम्कन्छ ।

बि.पी.अस्तुलाई म सोध्छु— कहाँ गए ती घोडाहरू बि.पी.को जवाफले मन चस्स पार्छ । टाँगाहरूको बजार सकिँदै गए पछि घोडाहरू घरबाट खेदिए । ती सडकमा आए । उसो त ती सडकमा नै थिए । सडकमा नै सकिनसकि यात्रु र सामान तान्थे । तै पनि तिनले दाना खान पाउँथे । तिनले स्याहार पाउँथे । तिनले प्रेमललवाको मायालु स्पर्श पाउँथे । ती फेरि सडकमा आए । अब यो सडक तिनको रहेन । तिनीहरू हिन्हिनाउँदैरवाफले दौड्न पाएनन् । ती त भौतारिरहे । खानाको खोजीमास्पर्शको खोजीमाबासको खोजीमा । कतिपय बेचिए उत्तरतिर भारी बोक्न । तिनको नियति अर्कै भयो । धेरै पुर्याइए काञ्जीहाउसमा जहाँ नगरपालिकाले अड्कलेर दिएको दाना खाएर जेनतेन जीवन धाने । नेपालगञ्जका अन्तिम पुस्ताका घोडाहरू वियोगभोक र अपमानसँगै सकिँदै गए ।

बि.पी.अस्तुले नेपालगञ्जमा घोडा कसरी अस्ताए भनी वर्णन गर्दै थिए । मैले उनलाई चिंगिज आइतमातेभको उपन्यास ‘बूढो मान्छे र घोडा’ (फेयरवेल गुलसारीको नेपाली अनुवाद) सुनाइरहेको थिएँ । अनि घोडाको यो दुखद अवसानसँगै प्रेमललवाहरूको हालत के भयो अस्तुती कसरी अस्ताए तिनको नियति के भयो घोडाको लागि घाँस काट्ने घसियारहरूको नियति के भयो यी सबै प्रश्नको जिम्मा मैले अस्तुकै पोल्टामा छोडेर आएको छु । नेपालगञ्जमा अब प्रेमललवा पनि छैनबसन्ती पनि छैनधन्नो पनि छैन । तरयो देशमा शान्तिराजा र राजेन्द्रराजहरूको पुनर्उत्पादन भईरहेछ । 

रातीको साढे दश बजेतिर लगभग ४ किलोमिटर यात्रा गरेर होटल पुग्दा अटोवाल उरुवा चौधरीले मलाई नेपालगञ्जका चोकहरूको नाम बताइरहेको थियो । यो हो बिपी चोकयो पुष्पलाल चोकयो गणेशमान चोक...। रातीमा यो यात्राको उसको भाडा जम्मा २० रुपैयाँ भन्यो । मैले उसलाई ५० रुपैयाँ दिएँ । उरुवाले भन्यो— ‘सरतपाईलाई घाटा लाग्छ कि ?’ मलाई उसको माया लागेर आयो ।

 उसको अनुहारमा कति निर्दोषपन थियो । मैले दिनभर यो देशलाई कुर्सीमा बसेका मान्छेहरूले कसरी कसरी लुटिरहेछन् भन्ने अनगिन्ती कथाहरू सुनिरहेको थिएँ । ती अनगिन्ति बयानहरूले म दिक्क थिएँम हैरान थिएँ । कुपोषणले गस्रित यो शहरमा मान्छेहरू शासक र गर्मी दुवैबाट सेकिइरहेका छन् । मान्छेहरू ह्यान्ड पाइपको पानी खान्छन् । त्यो पनि सुख्खामा सुकिरहेछ । यो सुक्खा गर्मी शहरमा हरियाली पुरै बञ्चित छ । मेयरसाबलाई रुख रोप्नचौपारी बनाउनसार्वजनिक धारा राख्न कुनै चासो छैन तर करोडौंको लागतमा १०८ फिटको हनुमानको मुर्ति उनको ड्रिम प्रोजेक्ट हो ।

अनि यो निष्ठुर शहरमायो साम्प्रदायिकताको बारुदमा सुतेको शहरमा उरुवा चौधरी भनिरहेछ, ‘सरतपाईलाई घाटा लाग्छ कि ?’ उसको अनुहारमा मलाई प्रेमललवाको झल्को लागेर आउँछ । म भन्छु, ‘तिमीलाई मायाले दिएको होराख ।’ उ मुस्कुराउँछ । 

 उसको द्रौपदीलाई अब गएर भन्ला हैमलाई आज एकजना मान्छेले माया गर्यो ।

मान्छेले मान्छेलाई माया गर्नु यो बारुदको शहरमा दुर्लभ क्षण हो ।
 
२०८१ जेठ

नेपालगञ्ज एक परिदृश्य



 


Comments